Logo nedir? Lafız demeı olarak temel içinlığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak meslekletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara iye olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük demeının dışında, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan kişi veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı epey önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını meydana getirecek kişi veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çkızılışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, meslekletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler muhtevain daha çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde çalışma gösteren meslekletmelerin umumiyetle logoları kolü temaşa fiyat. Lakin birden şu denli kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çkızılışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, emeksiz anlaşılır, yolırlanması emeksiz, mümkün olduğunca azca sayıda renkten oluşmalıdır. Her çbedel baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke ziyan verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine yaraşır olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafıaralık ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim birlikte sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma muhtevain logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı deme bakımında bu bilgelik çok önemlidir.