SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri için nazik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan heveslihava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için yapılan çhileışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı nöbetlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. Başkaca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek için yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı beş altı elan heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Doğrusu SEO için en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir gayrı önemli üstelik da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu hâlet değişikdır. SEO çhileışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir trafik rahatışı katkısızlar.
Bu iki mazmun, içerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise erek elan ticari başüstüneğu için içerikler SEO çhileışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mazmun arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan dobra ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.